KÓŁKO EKSPERYMENTALNO-PRZYRODNICZE

Cele kształcenia:

  • wzbudzanie zainteresowań zjawiskami przyrodniczymi, fizycznymi
  • poszerzenie wiedzy przyrodniczej
  • doskonalenie umiejętności obserwacyjnych
  • ćwiczenie umiejętności wyciągania wniosków na bazie obserwowanych doświadczeń
  • kreowanie poszukującej, badawczej postawy uczniów
  • kształcenie umiejętności formułowania pytań w odniesieniu do badanych zjawisk
  • zwiększanie samodzielności w osiąganiu wiedzy i umiejętności poprzez samodzielne próby eksperymentowania

Realizowane treści (ogólnie):

  • Elektryzowanie / Przepływ ładunków elektrycznych
  • Cząsteczki i materia
  • Ciśnienie wody
  • Rozpuszczalność substancji w wodzie
  • Mieszanie się roztworów
  • Oddzielanie ciał stałych od roztworów
  • Stany skupienia w wody
  • Napięcie powierzchniowe wody
  • Ciecz „nienewtonowska”
  • Jak powstają chmury?
  • Skóra ludzka – linie papilarne
  • Zjawisko fali
  • Powietrze i jego właściwości
  • Oko ludzkie
  • Złudzenia optyczne
  • Zjawisko tęczy (załamanie światła)
  • Światło i cień / odbijanie światła
  • Siła grawitacji
  • Sprzężenia powietrza
  • Zapachy i smaki
  • Właściwości mydła
  • Siły magnetyczne
  • Ogień, ciepło, spalanie
  • Intrygujące rośliny