CZWARTEK 15.30-17.00
klasy II-IV
Cena za semestr zimowy to 1440 zł, płatne z góry.W semestrze zimowym (od 12 września do ferii zimowych) odbędzie się 16 spotkań. Każdy warsztat to dwie godziny lekcyjne czyli półtorej godziny zajęćW cenie wszelkie materiały plastyczne i geometryczne (w tym m.in. formaty A3 i brushmarkery).
Organizator:
mgr inż. arch. Marzena Drankahttps://www.miarologia.pl Kontakt: e-mail: akademia@miarologia.pl tel.: 604 818 016
Akademia Miarologii to cotygodniowe warsztaty https://www.facebook.com/marzena.dranka.56/https://www.facebook.com/Miarologia.Marzena.Dranka/ architektoniczno-inżynierskie, które prowadzi architekt Marzena Dranka, zwana przez dzieci „Panią Miarką”. To spotkania z architekturą, budownictwem, inżynierią i innowacyjną technologią. Pani Miarka w ciekawy, a czasem nawet żartobliwy sposób prezentuje reguły rządzące światem inżynierii. Wspólnie z dzieciakami projektuje lądowisko dla balonu, osiedle mieszkaniowe, miasto, a nawet kolonię na Marsie! Uczy co to jest skala, 1m2, bryły platońskie i ciąg Fibonacciego. Czemu holenderska kamieniczka jest wąska, a dach stadionu rozciąga się jak pajęczyna? Jak szybko biega karaluch i jak zaprojektować maszynę kroczącą? Podgląda żywe algi w ścianie i odpowiada na pytanie czy most może się zwijać jak gąsienica, a termity mogą być mistrzami w klimatyzacji. Akademia Miarologii otrzymała już dwa tytuły najbardziej rozwojowej inicjatywy edukacyjnej dla dzieci w Krakowie w kategorii Logika przyznawane przez portal CzasDzieci.pl czyli Statuetki Złotego Słonecznika w 2018 i w 2021 r., a w 2023 roku Nagrodę Rodziców w kategorii Przyroda. Wybrane tematy warsztatów: „Wieżowiec – miarka się skończyła” Ile pięter ma wieżowiec i czy starczy miarki, aby zmierzyć jego cień? Co ma wspólnego wieżowiec z kukurydzą i bambusem? Dzieci projektują wieżowiec bioniczny. „Miarka się uwija” Wiecie jak skonstruować most, w dodatku wzorując się na uroczych robakach? Czy most może się zwijać jak gąsienica? Dzieci projektują ruchome konstrukcje inżynierskie. „M(i)arkowy samochód” Wiecie jaka ryba ma najbardziej opływowy kształt? Dzieci projektują samochód szybki i ładny jak morskie stworzenie? „Czemu holenderska kamieniczka jest wąska?” Czemu w Amsterdamie kanały są długie, a kamieniczki wąskie? Przemierzamy Amsterdam. „Miarka na Marsie” Chcesz być inżynierem utrzymania ruchu, architektem, urbanistą, ekologiem czy inżynierem instalacji sanitarnych? Wszyscy musimy współpracować, aby powstała kolonia na Marsie.