10 dniowy kurs. Kurs ten był skierowany do nauczycieli i pracowników szkół od poziomu podstawowego do niższego średniego, którzy chcą poprawić swoją biegłość w języku angielskim, a także odświeżyć swoją metodologię. Kurs koncentrował się na połączeniu formatu wykładowego i działań praktycznych opartych na aktywnej nauce w celu zwiększenia przyswajania języka angielskiego jako języka obcego. Podczas kursu w praktyce mogliśmy wykorzystać zdobyte umiejętności jednocześnie poznając kulturę Hiszpanii i uroki Barcelony. Dzięki tej wymianie kulturowej poszerzyłyśmy wiedzę o nowe metody pracy z uczniem.
Intensive English Language Course for Teachers and School Staff
Kurs języka angielskiego miał na celu doskonalenie językowe dostosowane do potrzeb edukatorów. Trwał on 10 dni, odbywał się stacjonarnie, nierzadko połączony ze zwiedzaniem Splitu. Obowiązywał podział na grupy w zależności od poziomu językowego uczestników. Doskonalenie językowe odbywało się poprzez rozwijanie kompetencji w mówieniu, pisaniu, słuchaniu i czytaniu, rozwijanie specjalistycznego słownictwa związanego z nauczaniem, nabywanie wiedzy w zakresie idiomów, języka potocznego. Metody, jakie zostały wykorzystane to: praca w grupach, parach, tworzenie materiałów dydaktycznych, odgrywanie scenek, drama. Dodatkowym plusem była możliwość poznania i zaprzyjaźnienia się z nauczycielami z wielu europejskich krajów.
Outdoor Education – Sustainable Education Activities for Health and Environmental Awareness
Inspirujący nauczyciele z całej Europy, praktyczne warsztaty edukacyjne, nauka w otoczeniu spektakularnej przyrody, a także wymiana doświadczeń i pomysłów – tak można w skrócie podsumować kurs „Outdoor Education – Sustainable Education Activities for Health and Environmental Awareness”, który odbył się w dniach 30.06.2024 – 06.07.2024 na wyspie Sao Miguel (Azory, Portugalia).
Podczas szkolenia miałam okazję poznać różnorodne strategie wykorzystywania przestrzeni wokół szkoły w procesie nauczania oraz sposoby łączenia edukacji w klasie z aktywnościami outdoorowymi. W ramach kursu realizowane były warsztaty terenowe, spotkania z ekspertami oraz praktyczne ćwiczenia, które umożliwiły zdobycie nowej perspektywy na edukację.
Szkolenie było wyjątkową okazją do rozwijania kompetencji językowych i kulturowych poprzez współpracę z nauczycielami z 11 krajów. Wspólne działania w międzynarodowym gronie pozwoliły na wymianę dobrych praktyk oraz inspirację do wdrażania nowych rozwiązań w pracy dydaktycznej.
Game Based Learning and Gamification
Udział w 10 dniowym kursie poświęconym innowacyjnym metodom dydaktycznym, ze szczególnym uwzględnieniem game-based learning, przyczynił się do znaczącego podniesienia kompetencji zawodowych uczestników. Nauczyciele zdobyli wiedzę na temat nowoczesnych narzędzi edukacyjnych, takich jak Kahoot!, Quizizz, Classcraft czy Duolingo for Schools, oraz nauczyli się efektywnie wdrażać je w codziennej pracy dydaktycznej. Dzięki wymianie doświadczeń z nauczycielami z 11 krajów uczestnicy poznali różne strategie gamifikacji i sposoby ich adaptacji do własnych warunków nauczania. Kurs umożliwił również rozwój kompetencji językowych i międzykulturowych, co wpłynęło na poprawę komunikacji w środowisku międzynarodowym. Praktyczne warsztaty oraz symulacje lekcji pozwoliły nauczycielom doświadczyć roli ucznia w procesie nauki opartej na grach, co zwiększyło ich świadomość edukacyjną. Zdobyte umiejętności i wiedza są obecnie wdrażane w codziennej pracy szkoły, co przekłada się na większe zaangażowanie uczniów i skuteczniejsze nauczanie.
Design the Positive: Positive Thinking, Positive Communication and Positive School Spaces
The Secret of Finnish & Estonian Education
10-dniowy kurs w Finlandii był skierowany do nauczycieli i pracowników szkół, którzy chcą poznać nowoczesne i sprawdzone rozwiązania stosowane w fińskim oraz estońskim systemie edukacji. Szkolenie łączyło wykłady, warsztaty i obserwacje zajęć w szkołach, koncentrując się na takich obszarach jak pozytywna pedagogika, wsparcie emocjonalne uczniów, nauczanie oparte na samodzielności oraz innowacyjne wykorzystanie technologii w edukacji. Kurs umożliwił nam nie tylko zdobycie nowych umiejętności, ale także wymianę doświadczeń z nauczycielami z całej Europy. Mieliśmy okazję zanurzyć się w kulturze Finlandii i Estonii, poznając z bliska ich styl życia i podejście do edukacji. Dzięki tej mobilności zyskałyśmy nowe inspiracje do pracy z uczniami i konkretną wiedzę, którą z powodzeniem wdrażamy w naszej szkole.
Classroom Management Solutions for Teachers: New Methodologies, Effective Motivation, Cooperation, and Evaluation Strategies. A Project Management System for a Better Quality of Teaching
Kurs trwał 10 dni, podczas których mieliśmy możliwość wymiany doświadczeń z nauczycielami z innych krajów oraz poznania nowych metod pracy. Szkolenie pozwoliło nam spojrzeć na nauczanie z nowej perspektywy i dodało energii do wprowadzania zmian w pracy z uczniami. Dowiedzieliśmy się, jak dobrze zaplanować i przeprowadzić projekt w szkole – od pomysłu, przez organizację zespołu, aż po ewaluację. Ćwiczyliśmy korzystanie z narzędzi do zarządzania projektami i omawialiśmy konkretne przykłady. Kurs dostarczył wielu pomysłów na to, jak lepiej zarządzać klasą i budować dobrą atmosferę na lekcjach. Poznaliśmy konkretne strategie radzenia sobie z trudnymi sytuacjami, sposoby motywowania uczniów i planowania ciekawszych zajęć. Dużo rozmawialiśmy też o pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami. Program obejmował także metody aktywnego nauczania, takie jak flipped classroom czy projektowe uczenie się, a także wykorzystywanie narzędzi cyfrowych w nauczaniu. Kurs odbywał się w międzynarodowym gronie, dzięki czemu można było wymienić się doświadczeniami z nauczycielami z innych krajów.
Artificial Intelligence for Education: Exploring the Frontiers of ICT
Kurs trwał 5 dni i miał na celu zapoznać nauczycieli z narzędziami sztucznej inteligencji w edukacji. Służą one uatrakcyjnieniu zajęć, jak i przyspieszeniu procesu ich przygotowania. Poznaliśmy strony internetowe, które pozwalają przygotować scenariusze lekcji, różnorodne materiały na wielu poziomach nauczania oraz prezentacje. Wykorzystaliśmy wiedzę w praktyce, przygotowując fragment lekcji za pomocą poznanych wcześniej narzędzi. Dzięki wymianom doświadczeń nauczycieli w różnych krajów europejskich zajęcia te miały ciekawy przebieg również kulturowy, poznaliśmy systemy edukacyjne działające w tych krajach.
Technology and media in education
Kurs trwał 5 dni. Jego celem było zaznajomienie się i późniejsze wykorzystanie stron internetowych, gier i aplikacji wspierających edukację. Poznaliśmy narzędzia do tworzenia map myśli, prezentacji, komiksów, generator QR kodów a także kreatory materiałów do wykorzystania bez użycia internetu. Poznaliśmy gry utrwalające wiedzę, uczące kodowania, tworzenia map przez uczniów. Wszystkie te narzędzia i aplikacje testowaliśmy w praktyce tworząc padlet z pomysłami na ich wykorzystanie. Dzięki wymianom doświadczeń nauczycieli w różnych krajów europejskich zajęcia te miały ciekawy przebieg również kulturowy, poznaliśmy systemy edukacyjne funkcjonujące w tych krajach.