Kółka zainteresowań
W Academosie rozumiemy, jak ważny jest rozwój talentów i zainteresowań dziecka. Dlatego stworzyliśmy dla naszych uczniów szeroką ofertę kółek zainteresowań, aby każdy miał możliwość wyboru zajęć zgodnych ze swoją pasją.
Podczas obserwacji przeprowadzonych w ubiegłych latach, dotyczących rozwoju społecznego naszych najmłodszych uczniów, zauważyliśmy, że dzieci mają za dużo odgórnie zorganizowanego czasu w szkole, co odbija się negatywnie na ich rozwoju społecznym. Brakuje czasu na rozmowy z kolegami, wspólne wymyślanie zabaw oraz budowanie przyjaźni.
Zadaniem systemu szkolnego jest troska o uspołecznianie całego dorastającego pokolenia. Aktywność zabawowa ma ogromne znaczenie dla procesu socjalizacji – dziecko robi ogromny krok w swym rozwoju, uczy relacji z innymi, współpracy, staje się otwarte, życzliwe, koleżeńskie, kulturalne i samodzielnie zaczyna sobie radzić z problemami.
W związku z powyższym academosowy system kółek zainteresowań oparty jest na indywidualnie stworzonym harmonogramie zajęć (w godzinach 14:20- 15:05) przygotowanym przez uczniów wraz z rodzicami i pomocą nauczycieli uwzględniającym swobodną zabawę na świetlicy.
Aby dokonać trafnych wyborów zarówno Państwo, jak i dzieci zapoznają się we wrześniu z ofertą kółek, ich programem dostępnym na stronie internetowej oraz z prowadzącymi. Przez pierwszy miesiąc całe klasy uczestniczą kolejno w poszczególnych zajęciach (plan dostępny u wychowawcy). Rodzice proszeni są o rozmowy z dziećmi, ewentualne konsultacje z nauczycielami, a w konsekwencji podjęcie decyzji i przesłanie wychowawcy dwutygodniowego (tydzień parzysty i nieparzysty) harmonogramu swojego dziecka, który będzie obowiązywał przez I semestr (do ferii zimowych).
Co ważne, jeden rodzaj kółka można wybrać maksymalnie raz na tydzień (nie dozwolone jest wpisanie np. 4 x tańców). Natomiast zabawy rówieśnicze na świetlicy lub spacer można umieścić w harmonogramie kilka razy w tygodniu.
Bardzo prosimy aby Państwo zwrócili uwagę na plan lekcji dziecka i odpowiednio w dniu, w którym nie ma basenu, gimnastyki, tańców lub wf, wybrać spośród kółek ruchowych (taniec lub spacer). Zachęcamy również, aby każdy uczeń rozwijał umysł analitycznie na kółku matematycznym w odpowiedniej grupie, tzn. zadania konkursowe o podwyższonym stopniu trudności lub ćwiczenia zgodne z podstawą programową. Prosimy wziąć pod uwagę, że na kreatywności czy matematyce pracuje się w sposób ciągły zatem dobrze by było wpisać te zajęcia z częstotliwością „co tydzień”, zasada ta na pewno dotyczy chóru.
Ale przede wszystkim prosimy, aby wybory były zgodne z zainteresowaniami uczniów, motywacją, możliwościami koncentracji i sprzyjały rozwojowi sfery społecznej.
PRZYKŁADOWY DWUTYGODNIOWY HARMONOGRAM Jana Kowalskiego
Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek |
SPACER | ASWK | PIANINO | MATEMATYKA | CHÓR |
lub
Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek |
SPACER | MATEMATYKA | EKSPERYMENTY | KREATYWNOŚĆ | CHÓR |
ŚWIETLICA | TABLICA | ARTYSTYCZNE | KREATYWNOŚĆ | CHÓR |
gdzie:
KOLOR ZIELONY TO OSOBY, KTÓRE CHODZĄ NA ZAJĘCIA W 1, 2, 3, 4 TYGODNIU W MIESIĄCU
KOLOR NIEBIESKI TO OSOBY, KTÓRE CHODZĄ NA ZAJĘCIA W 1(3) TYGODNIU (NIEPARZYSTE)
KOLOR CZERWONY TO OSOBY, KTÓRE CHODZĄ NA ZAJĘCIA W 2(4) TYGODNIU (PARZYSTE)