Harmonijny i kreatywny rozwój ucznia

NASZA CODZIENNOŚĆ

7:30-8:30 – poranna świetlica

W tym czasie również dwóch pracowników ze szkoły stoi przed bramą główną i odbiera dzieci z samochodów, nie ma więc potrzeby parkowania.

8:30-14.30 – blok edukacji obowiązkowej, w międzyczasie obiad

Język angielski – już od zerówki nauka języka angielskiego odbywa się pięć razy w tygodniu, w grupach do 12 osób. Od klasy IV dochodzi dodatkowo szósta godzina z native speakerem, a w klasie VII i VIII wymiar zwiększa się do siedmiu godzin tygodniowo. Uczymy głównie metodę komunikatywną, tak aby nasi uczniowie nie myśleli wyłącznie schematami gramatycznym, ale przede wszystkim byli otwarci i mieli pełną swobodę komunikowania się.

Drugi język obcy – w klasach I-VI odbywa się dwa razy w tygodniu, a od klasy VII trzy razy/trzy godziny lekcyjne. W pierwszym etapie edukacyjnym (klasa I-III) nauka polega głównie na zabawie, osłuchaniu i rozwijaniu umiejętności lingwistycznych. Dlatego też nasz wybór padł na język francuski, który jest najlepszą bazą do nauki języków. Natomiast od klasy IV, kiedy zabawę zamieniamy już na prawdziwą edukację, uczniowie mogą kontynuować naukę języka francuskiego lub wybrać inny język od podstaw.



Edukacja w klasach I-III odbywa się głównie metodą projektową. Uczymy bez podręczników. Nasi uczniowie sami tworzą własny skrypt. Nauczyciel staje się mentorem i motywuje dzieci do kreatywnego działania, tak aby w jak największym stopniu samodzielnie zdobywały wiedzę. Dzięki temu dzieci dużo łatwiej przyswajają nowy materiał i mają motywację do jego zgłębiania. Podczas zajęć uczniowie pracują w grupach, prowadzą dyskusje, tworzą wspólne projekty i uczą się autoprezentacji. Bardzo duży nacisk kładziemy również na sferę społeczną oraz budowę systemu wartości. Uczymy kultury, szacunku, tolerancji oraz zdrowej rywalizacji. Tylko w ten sposób rozwój dzieci będzie spójny i w pełni harmonijny.

W klasach IV-VIII nauczanie zintegrowane zmienia się w system przedmiotowy. Aby ułatwić dzieciom przejście do drugiego etapu edukacyjnego, pierwsze trzy miesiące w klasie IV prowadzimy metodą projektową z wykorzystaniem ocen kształtujących. Dodatkowo już w klasie trzeciej uczniowie poznają nowego wychowawcę, uczestniczą w zajęciach prowadzonych przez nauczycieli klas IV.

Zajęcia sportowe odbywają się cztery razy w tygodniu. Są to:

  • basen na Uniwersytecie Ekonomicznym
  • wychowanie fizyczne
  • gimnastyka lub zajęcia ruchowe dostosowane do potrzeb grupy
  • taniec integrujący

Obiad – nasza szkoła posiada własną kuchnię, w której codziennie przygotowujemy zdrowe, odpowiednio zbilansowane i wartościowe posiłki. Realizujemy program zdrowego żywienia, który ma na celu nie tylko przyrządzanie potraw z codziennej świeżej dostawy produktów, ale również kształtowanie u dzieci od najmłodszych lat zdrowych nawyków żywieniowych. Dlatego też w szkole obowiązuje odgórny zakaz słodyczy, oczywiście z dyspensą na urodziny:-)

14:30-15:15 – kółka zainteresowań

Jednym z głównych celów naszej szkoły jest rozwijanie dziecięcych talentów. Dlatego każdy uczeń może wybrać zajęcia zgodne ze swoją pasją i stworzyć semestralny, indywidualny harmonogram kółek zainteresowań.

15:15-17:30 – świetlica i zajęcia dodatkowo płatne

W naszej szkole świetlica. jest nagrodą za cały dzień kreatywnej pracy umysłowej. Dlatego dzieci mają codziennie możliwość wyboru, w jaki sposób chcą odpocząć i spędzić swój czas wolny. Świetlica odbywa się na trzech piętrach w odpowiednio dobranych grupach wiekowych i jest podzielona na trzy strefy:

strefa zabaw wolnych, przestrzeń, w której można spędzić czas z rówieśnikami, pograć w gry, poukładać puzzle, skonstruować budowlę z klocków itp.

strefa zajęć zorganizowanych, gdzie panie świetliczanki przygotowują codziennie inne zajęcia, lepienie z masy solnej, przygotowywanie kanapek, tworzenie prac plastycznych, czy wyjście na plac zabaw.

strefa ciszy, w zależności od potrzeb, sfera relaksu przy muzyce poważnej lub zajęcia w ciszy. Tutaj można poczytać książkę, odrobić zadanie domowe, porysować albo po prostu poleżeć na dywanie i popatrzeć w sufit.